środa, 30 stycznia 2013

pierwsza miłość i jednostka pancerna


tusz na papierze 4X 42X29 cm

Kiedy miałem 7 lat poznałem pierwszą miłość Marusię Ogoniok. Na wspólnej sali leżakując popołudniu. W sanatorium w Trzebnicy na drugim piętrze. Odbyłem pierwszy pocałunek. Byłem Jankiem Kosem, odegraliśmy scenę z serialu. Wiele lat później wyjechałem do Warszawy, straciłem niewinność i zostałem malarzem. Poznałem ludzi z Włodawy Maćka, Rafała, Wojtka, później w pracy Marcina. Okazało się że jego los był związany z Włodawą za sprawą jednostki wojskowej. Jego tata był saperem i co roku przejeżdżał kolumną czołgów przez Włodawę na poligon. Z przodu jechał gazik i puszczał muzykę deszcze niespokojne potargały sad. Mieszkańcy żegnali żołnierzy i czołgi. Wracali do domów. Za kilka tygodni kolumna czołgów wracała i znów przez rynek miasta. Ludzie wychodzili z domów. Wypatrując Janka Kosa i Marusi Ogonik. W ten sposób moja pierwsza miłość i jednostka pancerna stały się wspólnym tematem cyklu o Włodawie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz